...

Vašich 5 najlepších aplikácií na vyhľadávanie textov piesní

Ak sa vám pieseň páči, určite sa ju budete chcieť naučiť. Nie každý je však dobrý poslucháč a mnohí ľudia majú o niečo lepšiu vizuálnu pamäť. Preto sú v súčasnosti také populárne aplikácie, ktoré vám umožnia nájsť text piesne. Potom si spievajte s použitím nájdeného hárku a čoskoro si všimnete, že už nepotrebujete text.

Musixmatch

Musixmatch

Aplikáciu používa viac ako 50 miliónov ľudí, ktorí vlastnia zariadenie so systémom Android. Ak k tomu pripočítame rovnaký počet ľudí, ktorí vlastnia zariadenie so systémom iOS, dostaneme ohromujúce číslo! Je samozrejmé, že ľudia na celom svete radi hľadajú texty.

Program je možné synchronizovať s takmer akoukoľvek hudobnou službou, ktorej klient je k dispozícii vo vašom smartfóne. Môže to byť SoundCloud, YouTube Music alebo Spotify… nech si vyberiete ktorúkoľvek službu, budete si môcť vychutnať text piesne, ktorú práve prehrávate. Navyše, ak počúvate zahraničné dielo, bude vám zároveň poskytnutý jeho preklad. Text piesne, ktorú ste ešte nespustili, môžete vyhľadať aj zadaním jej názvu do poľa. Stačí riadok z textu.

Na rozdiel od konkurencie má Musixmatch podporu pre Wear OS a Smart TV. Umožňuje zobrazovať texty piesní na niektorých inteligentných hodinkách a televízoroch.

Aplikácia má množstvo ďalších nesporných výhod:

1. Možnosť rýchleho prechodu na klip v službe YouTube;

2. Zobrazenie textu skladby aj na uzamknutej obrazovke;

3. Pridávanie obľúbených skladieb do obľúbených;

4. Možnosť zdieľať texty ako špeciálnu kartu.

Tento program sa distribuuje bezplatne. Tvorcovia aplikácie zarábajú peniaze z reklamy. Je to úprimne povedané nepríjemné. Našťastie sa jej môžete zbaviť. Do služby budete musieť prispieť sami – napríklad synchronizáciou textu so samotnou skladbou alebo jej opravou. Preklad je najviac oceňuje – málo známe piesne ešte nemajú to. Je však oveľa jednoduchšie predplatiť si službu, ktorá stojí 269 Euro mesačne. V tomto prípade ste ušetrení reklám a vybrané texty si môžete prečítať aj bez pripojenia na internet. Predplatné navyše zvyšuje rýchlosť vyhľadávania.

Lyrik

Lyrik

Nemáte radi mobilné aplikácie s neprehľadným rozhraním a príliš veľkým množstvom funkcií? V tomto prípade odporúčame stiahnuť a nainštalovať aplikáciu Lyrik. Tento program ešte len robí svoje prvé kroky. Jej vývojár si za ňu neúčtuje poplatky. Navyše vás nebude obťažovať ani reklamami! Všetky funkcie máte k dispozícii hneď po nainštalovaní aplikácie. Texty si budete môcť uložiť a prečítať neskôr aj bez prístupu na web. Škoda, že nedokáže zobraziť preklady zahraničnej hudby. Na uzamknutej obrazovke tiež nie je možné zobraziť text. Ale len kým – s každou aktualizáciou sa funkčnosť programu výrazne rozširuje.

Služba sa vyznačuje jednoduchým rozhraním. Žiadne zbytočné tlačidlá. názvy skladieb a mená interpretov sa zobrazujú na bielom pozadí. Alebo v čiernej farbe, ak máte aktivovanú tmavú tému. A vďaka obálke, ktorá pokrýva skladby, stačí len pár sekúnd na to, aby vaše oko spoznalo tú správnu skladbu. Úvodná obrazovka je podobná úvodnej obrazovke spoločnosti Google s bannerom aplikácií a vyhľadávacím poľom.

Lyrik vám umožňuje nájsť texty viac ako milióna piesní. A tento počet sa neustále zvyšuje! Jediné, čo ľutujeme, je, že program sa dobre nesynchronizuje s hudobnými službami v cloude. Často budete musieť použiť vyhľadávacie pole zadaním názvu alebo riadku z textu.

Azda najväčšou výhodou služby Lyrik je absencia reklamy a platených predplatných. Program sa vám môže páčiť práve z tohto dôvodu. Ak chcete viac funkcií, je lepšie použiť iné služby tohto druhu.

Shazam

Shazam

Všetci čitatelia Expertology musia vedieť o aplikácii Shazam. Používa sa na identifikáciu názvu skladby, ktorá sa práve hrá niekde v okolí. Na tento účel program využíva mikrofón smartfónu. Ak sa pozorne pozriete na výstup, uvidíte veľa rôznych informácií. Okrem iného budete vyzvaní, aby ste si prečítali text piesne! A zobrazí sa synchronizovane s prehrávanou skladbou, takže Shazam je skutočným karaoke zážitkom.

Táto služba má mnoho výhod. Do obľúbených položiek môžete napríklad jednoducho pridať akúkoľvek skladbu. Páči sa vám aj to, že výsledok vyhľadávania obsahuje odkazy na skladbu v mnohých hudobných službách. Videá na YouTube budete môcť sledovať pomerne rýchlo. Kľúčovou funkciou aplikácie Shazam je však to, že vám odporučí počúvať niečo podobné tomu, čo práve hrá.

Ako každý vie, aplikáciu si môžete do smartfónu nainštalovať zadarmo. Z tohto dôvodu sa však nezaobíde bez reklamy. Vôbec to však nie je obťažujúce.

Teraz si prejdeme nevýhody. Bohužiaľ sú tu prítomné, preto odporúčame používať Shazam len ako pomocný program. Aplikácia napríklad určite nebude vyhovovať fanúšikom Slovenskojazyčnej hudby. Nie, nemá problém rozpoznať väčšinu skladieb. Ale texty neuvidíte. Zmätený aj princíp programu. Ak potrebujete vyhľadať zapamätaný text z piesne, táto služba určite nie je pre vás. Samozrejme, môžete skúsiť spievať tieto verše. Šance na úspešné uznanie sú však veľmi malé.

Génius

Génius

Mikrofón je možné používať aj pomocou programu Genius. Treba však priznať, že jeho databáza nie je taká široká ako databáza Shazamu. Preto je často jednoduchšie zadať názov skladby alebo interpreta do vstupného poľa. Máte 99 % šancu, že budete informovaní o skladbe, ktorú chcete počúvať.

Táto aplikácia by mala osloviť tých, ktorí berú texty hudobníkov čo najvážnejšie. Skutočnosť, že Genius je takmer plnohodnotná sociálna sieť. Ľudia diskutujú o dielach svojich obľúbených umelcov, ich textoch a ďalších skutočnostiach súvisiacich s hudbou. Niekedy sú to len takéto rozhovory s fanúšikmi, ktoré vám umožnia zistiť význam riadkov. Zaujímavé je, že každú interpretáciu možno vyhodnotiť. V predvolenom nastavení sa ako prvé zobrazia tie, ktoré získali najviac hlasov.

Aplikáciu Genius si môžete do smartfónu nainštalovať zadarmo. Ani vy nedostanete žiadne peniaze, pretože tu zatiaľ nie je žiadne predplatné. Zdá sa, že je to najlepšia voľba pre každého milovníka hudby! Aplikácia však nie je miestom, kde by ste to mohli robiť rovnako. Po prvé, funkčnosť aplikácie nie je práve rozsiahla. Po druhé, neposkytne vám preklad textu – musíte si ho urobiť sami napríklad pomocou služby Yandex.Prekladateľ“. Po tretie, Slovenskách piesní je veľmi málo. Okrem toho sa kladie osobitný dôraz na anglický rap. To nie je prekvapujúce, pretože jeho rýmy sú najzaujímavejšie.

SoundHound

SoundHound

Ak chce majiteľ smartfónu zistiť, čo hrá z blízkych reproduktorov, rozhodne sa použiť Shazam. A len málo ľudí si pamätá existenciu aplikácie SoundHound. Táto služba je približne rovnaká. Dokáže tiež zobraziť text piesne a synchronizovať ho s tempom prehrávania. A niekedy tento softvér odvádza výrazne lepšiu prácu! Preto má zmysel mať túto aplikáciu v smartfóne. Najmä ak vás zaujíma najmä hudba v angličtine. Ide o to, že ruské piesne sú tu zvyčajne doplnené len informáciami o videoklipe – texty sa nenachádzajú pri každej skladbe. Nikto vám však nebráni stlačiť špeciálne tlačidlo, ktoré spustí vyhľadávanie textu vybranej skladby v službe Google.

Zaujímavou funkciou služby SoundHound je samostatná časť s najpopulárnejšími grafmi. Pomocou nej môžete zistiť, aký druh hudby je v súčasnosti na celom svete žiadaný. Ale na druhej strane tu nenájdete napríklad hitparádu ruského rádia.

Na rozdiel od služby Shazam vám táto služba umožňuje počúvať niektoré skladby zadarmo. To znamená, že možno nebudete chcieť používať službu YouTube Music, Spotify ani nič iné. Teoreticky. V praxi sa však rýchlo ukáže, že knižnica SoundHound nie je príliš veľká. Existuje aj mnoho sťažností na rušivú reklamu. Našťastie sa dá vypnúť. Môžete tak urobiť zakúpením platenej verzie aplikácie v cene 200 Euro.

Upozorňujeme, že začiatkom jesene 2020 bola vydaná aktualizácia, ktorá takmer úplne znemožnila vyhľadávanie aktuálne prehrávanej skladby na mnohých smartfónoch SoundHound. Teraz musíme čakať na opravu tejto chyby. A to sa určite stane.

Záver

Text piesne premení váš smartfón takmer na karaoke. Dobrou správou je, že v súčasnosti nie je problém ho nájsť – existuje množstvo špeciálnych aplikácií na jeho vyhľadávanie. Ešte pred niekoľkými desaťročiami sa texty obľúbených piesní museli hľadať v novinách, časopisoch a špeciálnych zbierkach.

Hodnotiť článok
( Zatiaľ žiadne hodnotenia )
Build Buildgans

Zdravím vás všetkých! Som Build Buildgans a som nadšený, že môžem svoju vášeň pre opravy a inštalácie zariadení zdieľať s vami. Ako autor na tejto webovej stránke ma hnala moja láska k technológii a túžba pomáhať ostatným pochopiť a riešiť problémy týkajúce sa zariadení.

Vybudova.info - výstavba a opravy, dacha pozemok, byt a vidiecky dom, užitočné tipy a fotografie